100 החברות שהכי כדאי לעבוד בהן בישראל - מה אפשר ללמוד מהם ומה נוכל ליישם אצלנו בארגון?
מאי 2019
רבות כבר נאמר ודובר על הרשימה הזאת. גם אם אתם לא נמנים על הרשימה הזאת, מה תוכל ללמוד וליישם כדי להיות מקום טוב ומוערך על ידינו עובדיכם
מזה 15 שנים מפרסם דה-מרקר את רשימת 100 החברות שהכי כדאי לעבוד בהן
הסקר נערך בשיתוף עם חברת CofaceBDI, ומבוסס על סקרים שנערכו בקרב עשרות אלפי מועסקים במשק. קדם לו סקר ששיקלל את הפרמטרים החשובים לעובדים הישראלים בבחירת מקום העבודה. לדירוג נוספו גם פרמטרים מתוך שאלונים פנימיים שהתקבלו מהחברות המשתתפות בסקר וכן התקיימו סקרים בקרב סטודנטים במוסדות אקדמיים ובקרב אנשי משאבי אנוש בארגונים.
מעניין מאד לראות את המגמות לאורך השנים בהעדפות של עובדים. כיצד משפיעה כניסתם של גופי פיתוח של חברות גלובליות גדולות (פייסבוק, גוגל), מה מיקומן של חברות הייטק גדולות מול גופים פיננסיים ממסדיים יותר (בנקים וחברות ביטוח), מה קורה ל"ספינות הדגל" של התעשייה המסורתית (טבע, שיצאה מהרשימה בשנה שעבר ושבה אליה השבוע) ומה מקומם של גופים ציבוריים ותיקים.
דוגמת חברת חשמל או התעשייה האווירית.
גם אם הארגון שלכם אינו נמנה עם 100 החברות האטקרטיביות ביותר לעובדים, מה תוכלו ללמוד מהסקר על העדפות של עובדים וליישם אצלכם?
5 רעיונות שאפשר לקבל מרשימת ה-100 וליישם אצלכם:
1. סביבת עבודה ותנאי עבודה
לסביבת עבודה יש השפעה ישירה על שביעות רצון העובדים. זו לא חייבת להיות סביבה מפוארת או מפנקת במיוחד, אבל לעובדים המצויים בה מרבית שעות הערות שלהם, חשובים תנאים בסיסיים דוגמת אור טבעי, מרחב מספיק, אייוורור, שקט ועוד. ארגונומיה בסיסית שתתאים את הסביבה למאמץ הפיזי הנדרש מהם בעבודה.
2. העתיד הוא בטכנולוגיה, מקצועות אחרים יכחדו
אולי הנושא המדובר ביותר כיום. מהם המקצועות שעתידים להכחד כי הטכנולוגיה תחליף אותם ומה יישאר איתנו לתמיד. עובדים נוהרים להייטק כי הם מניחים שהוא ישאר איתנו תמיד. מקצועות פינננסיים? אולי פחות. האם אתם נותנים ביטוי בדיאולוג עם העובדים לאופק, לחשיבה ארוכת טווח לעתיד הארגון והתאמתו לעולם טכנולוגי יותר?
3. בטחון תעסוקתי
חברות שאינן מסומנות כיוקרתיות במשק, עדיין נחשבות אטרקטיביות לעובדים בשל הבטחון התעסוקתי שהן מספקות. חברת חשמל אינה משתייכת לחברות עם המוניטין הגבוה ביותר, אך איש לא יעז לגעת בועד העובדים העוצמתי שלה. גם פה חשיבה ארוכת טווח, התקדמות טכנולוגית ובדיקה מתמדת של השתנות השוק משולבת כמובן עם הוגנות בההעסקה והתייחסות לעובדים כנכס המרכזי של הארגון, יכולה אולי להבטיח לעובדים שיש מי שדואג לצרכיהם גם בזמנים קשים עסקית.
4. גלובליות
הנהירה של רבים לסביבת ההיטק, אינה נובעת רק מתנאי העבודה הנוחים. ההזדמנות להיחשף אל העולם, לפגוש עובדים מתרבויות אחרות, לנסוע, להכיר, ללמוד בינלאומיות, כאן, מהפינה הקטנה שלנו במזרח התיכון, היא אטרקטיבית מאד. כשלארגון יש ממשקים גלובליים, כדאי מאד לחשוף אותם לכמה שיותר עובדים בארגון. אם אין לכם, גם כנסים בינלאומיים, חשיפה למחקרים שנעשו בתחום ברחבי העולם והזמנות לפגישה עם תרבויות אחרות, יכולה לעשות את שלה.
5. ערכים
כמו תמיד - הבסיס והליבה. אינטל - על תפיסת העולם המטיבה שלה עם עובדים. עם הדגשים ששמה על מגוונות בההעסקה ועל מעורבותה החברתית, מככבת כמעט מדי שנה בראש סולם החברות שישראלים הכי רוצים לעבוד בהן. שימו לב גם למייקרוסופט שירדה בשנים קודמות בשל טכנולוגיה שנתפסה למיושנת, ועשתה מהלך מעניין בהשוואת תנאי השכר של נשים. מהצד השני, פייסבוק על המדיניות הבעייתית שלה בשמירה על פרטיות משתמשיה "נענשת" בירידה באטרקטיביות כמעסיק בכל העולם.
הציצו בסרטון שסודה סטרים פרסמה ביום העצמאות - אחת החברות המצליחות בישראל ועד כמה המסרים העסקיים שלה מקושרים לערכיה.
רוצים לשמוע עוד על תהליכי גיוס?
זקוקים לעזרה בגיוסים מורכבים? דיסקרטיים או בכירים?
אנחנו כאן, בשבילכם. צרו קשר ונחשוב ביחד.
Comentarios