top of page
הרשמה לניוזלטר

עודף מוטיבציה אצל מועמדים - יש דבר כזה?

Too much

האם יש דבר כזה עודף מוטיבציה של מועמדים?

אחד האתגרים שאני נצבת בפניהם בתהליכי יעוץ קריירה נוגע להנעתם של הנועצים לפעולה.

כאשר הסביבה מעורפלת, לא מוכרת ולעיתים מאיימת רבים מאיתנו מעדיפים להמנע. במונחי תופעת ה- Fight, Flight or Freeze המוכרת כאלטרנטיבות ההשרדותיות כשאדם או בעל חיים מרגיש סכנה, יבחרו רבים מהמועמדים ב-Freeze. הם יבחרו לא לעשות דבר תוך תקווה שהמשרה או המעסיקים ימצאו אותם ויציעו להם את תפקיד חייהם.

מעט דובר על אותם מחפשי עבודה שעבורם הטקטיקה ההישרדותית היא עשייה מרובה. איפה פוגשים אותם?

הם הראשונים להגיש מועמדות למשרות רבות ככל הניתן המתפרסמות בכל מקום. לא אחת אין התאמה בין דרישות התפקיד לבין הניסיון והיכולות שלהם.

אפשר למצוא אותם מגיבים ופעילים בקבוצות בפייסבוק, לא אחת בנימה מרירה על כך שהפניות שלהם לא נענות.

אני פוגשת בהם לעיתים, במעמד הגשת המועמדות. מיד לאחר מכן הם מתקשרים, מוודאים שקיבלתי את מועמדותם, למחרת מבקשים מידע נוסף על המשרה וביום שלאחר מכן מבקשים להתעדכן מה הסטטוס.

לעיתים הם שולחים מספר רב של הודעות בכל אמצעי - מייל, וואטסאפ או סמס.

האם ההתנהלות הזאת אפקטיבית ותורמת לסיכוי שלהם להתמודד ולהתקבל למשרה?

על פניו נראה שכן.

הם עולים למודעות, מציפים את מועמדותם ויוצרים נראות במדיות השונות ובכך מושכים תשומת לב בשוק רווי ביקושים עם היצע מצומצם.

אבל יש להתנהלות הזאת גם זוויות לא מחמיאות:

הגשת מועמדות לכל משרה ללא קשר למידת ההתאמה, שוחקת את הנוכחות בשוק העבודה ומעוררת שאלות לגבי בחינת המציאות,

יצירת קשר אינטנסיבי מדי עשויה להעיק על המגייסים וליצור תחושת הכבדה,

מרירות במדיה חברתית עלולה ליצור דימוי מתקרבן.

אז מה כדאי לעשות כדי ליצור נראות ולהיות אקטיביים בשוק העבודה, אך באופן לא מעיק:

1. האקטיביות המרכזית והאינטנסיבית ביותר נדרשת בשלב איתור המשרות.

בהיבט הזה אין מצב של עודף מוטיבציה. כל מדיה, שדה או אתר הם נכונים לאיתור תפקידים טובים ומתאימים לכם

2. המידתיות נדרשת בשל הגשת המועמדות - הגישו מועמדות רק למשרות שאתם עונים במרבית הסעיפים על דרישות התפקיד

3. Follow-up - פה נדרשת אקטיביות זהירה - לאחר הגשת המועמדות, כדאי לעשות את המעקב בכמה דרכים - לאתר אנשי קשר בחברה ולבקש את עזרתם, ניתן ליצור קשר לאחר מספר ימים ולוודא שהמועמדות שלכם נקלטה.

4. תקשורת עם מגייסים - מומלץ לעשות באמצעות מייל או טלפון משרדי.

5. פנייה לטלפון נייד או להודעות טקסט צריכה לעשות בשיקול דעת, בשעות העבודה המקובלות ובאופן מידתי

בהצלחה!

תיוגים:

bottom of page